Conformitate si Integritate

Codul Global de Conduita

Codul Global de Conduita si politicile conexe au fost concepute la nivelul Koç Group si Arcelik, din care face parte si Arctic, pentru a implementa standardele etice ridicate in cadrul de lucru corporativ si pentru a ne asigura ca modul in care ne desfasuram activitatea este aliniat la valorile noastre si la legile si reglementarile aplicabile in tarile in care Grupul isi desfasoara activitatea.

Avertizori de integritate. Canale de raportare

Vrem sa ne asiguram ca va puteti exprima cu incredere pentru a raporta informatii obtinute intr-un context profesional, referitoare la incalcari ale Codului de Conduita, legilor sau reglementarilor aplicabile. Daca aveti cunostinta despre astfel de incalcari, va rugam sa ne conta ctati prin mecanismul de raportare Ethics Hotline:

Website

Linia Telefonica gratuita disponibila pentru Romania: 0800-890-438

Ethics Hotline este gestionat de un partener extern, independent si impartial, sub protectia confidentialitatii. Pentru informatii suplimentare provind politicile de confidentialitate ale partenerului, accesati aici.

Canalele de raportare sunt destinate utilizarii tuturor societatilor Koç Group (puteti viziona societatile din grup aici).

Am pregatit mai jos pentru dvs. cateva detalii pentru a usura procesul de raportare prin intermediul Ethics Hotline:

  • Puteti alege sa raportati sub protectia anonimatului. Va asiguram ca sesizarile formulate in mod anonim vor fi luate in considerare si analizate in mod corect si adecvat, in masura in care contin suficiente informatii referitoare la incalcarea raportata, care sa permita analizarea si solutionarea acesteia.
  • Aveti posibilitatea sa selectati limba in care doriti sa aiba loc comunicarea. 
  • Am luat masurile necesare pentru a ne asigura ca, in orice moment, cel putin un mijloc de raportare este accesibil 24/7. Daca linia telefonica nu functioneaza, puteti raporta prin intermediul website. De asemenea, puteti indica in raport ca linia dvs. telefonica nu functioneaza.
  • Puteti solicita partenerului extern sa raportati prin intalnire fata in fata, caz in care veti fi contactat de Responsabilul cu gestionarea raportarilor desemnat pentru Arctic.
  • Atunci cand raportati prin intermediul Ethics Hotline vi se cere sa furnizati informatii minime și nu vom incerca sa va dezvaluim identitatea daca alegeti sa ramaneti anonim:
  • Prin intermediul website aveti posibilitatea sa va conectati la un portal de urmarire a cazului, unde veti vedea: intrebarile formulate, raspunsurile primite, orice comentarii sau intrebari trimise de companie;
  • Ethics Hotline nu este destinat reclamatiilor care privesc produsele sau serviciile companiei. In acest scop, va rugam sa accesati unul din canalele noastre de comunicare, disponibile la sectiunea Contact (aici).
  • De asemenea, Ethics Hotline nu reprezinta un Serviciu de Urgenta, astfel ca nu trebuie utilizat acest canal pentru a raporta evenimente care prezinta o amenintare imediata pentru viata sau pentru proprietatea privata.
  • Responsabilul cu gestionarea raportarilor care privesc compania Arctic este Ofiterul de conformitate din cadrul departamentului Juridic si Conformitate, care poate fi contactat la adresa: compliance@arctic.ro.

    Incurajam raportarea privind incalcari ale legii, prin intermediul canalelor interne de raportare existente. Puteti alege, insa, intre canalul intern de raportare si canalul extern de raportare, luand in considerare aspecte precum: existenta riscului de represalii ori imposibilitatea remedierii incalcarii in mod eficace prin intermediul canalelor interne. Conform legii, au rolul de canal extern de raportare: Agentia Nationala de Integritate (care primește raportari de la avertizori in interes public prin calalele mentionate pe site-ul www.integritate.eu); autoritatile si institutiile publice care primesc si solutioneaza raportari in domeniul lor de competenta; alte autoritati si institutii publice carora ANI le transmite raportarile spre solutionare.

    Mecanismul de raportare Ethics Hotline indeplinește toate cerintele de securitate și este intretinut tehnic de un operator independent. Din motive de securitate, inainte de a face raportarea prin intermediul website vi se cere sa furnizati o parola, care nu poate fi recuperata sau resetata. Vom prelucra datele cu caracter personal care nu sunt necesare pentru solutionarea, documentarea si arhivarea raportarii primite, cu respectarea cerintelor privind confidentialitatea. Dupa expirarea perioadei de arhivare de 5 ani, vom sterge/anonimiza irevocabil datele dvs. Pentru informatii generale si pentru mai multe detalii referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal si la drepturile specifice in acest context, oferim, pastram si actualizam informatii in cadrul Sectiunii Protectia datelor personale din acest site.

    Codul Global de Conduita a fost revizuit in Noiembrie 2022.